Hvis du bor I Danmark. Sorry gents, this one is just for the Danes

Discussion in 'Shave Soaps' started by Slow Joe, May 16, 2014.

1. Slow Joe

Slow Joe Relishing his obsession

I was in a small Matas in Kjellerup and was surprised to find them selling tubes of Tabac shaving cream for around 100Kr. They didn't have the soap but a nice surprise that I can buy Tabac in Matas now :)

theFAT98 likes this.
  2. tuxxdk

tuxxdk International Penguin of Mystery

Fedt!

Hefty price though, but hey, we gotta appreciate it being available locally. Matas here in Kolding has nothing but a pack of some Gilette blades, but Bilka and Føtex carries the Tabac soap.

3. Slow Joe

Can't find tabac in Bilka or Fotex. They have Tabac aftershaves and doederants but none of the Shaving products. It was a surprise to see it here. Although I have to wait until next month to get it as I spent a bit too much on shaving gear this month, so I hope tabac will be something they continue to stock as there were only 2 tubes left.

4. Slow Joe

Just went on Mata's website and they are selling all tabac shaving products, the soap, soap refills, soap stick, and at the moment the shaving cream is 65Kr. So maybe they will stock tabac on a permanent basis.

5. crackstar

crackstar Israeli Ambassador to TSD

Does Denmark produce any shaving soaps?

6. PanChango

PanChango Not Cute

They have this really nice menthol one. I forget what it is called right now....

:Animatedfrozensmily:

crackstar likes this.
  7. crackstar

Really? Try to find out what it's called. If you do, I'll buy one for you also. :)

8. Slow Joe

I have to admit I don't know of anyone making shaving soaps here in Denmark, but if you do hear of one I would love to know.

crackstar likes this.
  9. Slow Joe

Very happy now. I went to a Tina Dickow concert with the wife this week which was fantastic, but that isn't why I am happy. The concert was in Århus we stopped off in Bilka and whilst Wifey was buying what she needed I looked in the shaving department and found Tabac soap :) It was 140 Kr. which is cheaper than if I got it from the web. Not that keen on the smell but glad to see wet shaving supplies being sold here in Denmark.

RaZorBurn123 likes this.
  10. tuxxdk

Yeah it's actually very cheap. It's the same price down here. I'm surprised they sell it at that price point. I often wonder how much they sell of it.

11. lindyhopper66

lindyhopper66 Well-Known Member

Fitjar is made in Norway. How easy is it to get shaving supplies from there.

12. Bussemand

Bussemand Well-Known Member

A Fitjar refill costs $30 shipped to Denmark

Jeg har tidligere fundet en Tabac shave stick og en sæbe i skål i et parfumeri her i Silkeborg (butikken er dog lukket nu). Skålen smed jeg ud da Tabac duften simpelthen blev for meget for mig...
    Ellers er der flere danske sæbekogerier der laver barbersæbe (med varierende resultat). Jeg har fundet dem på nettet og jeg mener også at have købt nogen her i byen for nogle år siden, måske i Heksekosten på Nygade?
    Føtex har jo den verdensberømte europæiske Palmolive shave stick som alle hovederne i US savler over. Jeg synes den dufter af "rigtig gammeldags barbersæbe" :)

13. Bussemand

Jeff, are you still mostly into the "cool" soaps?
    I did some digging and i might go on the hunt for some danish made soaps in a couple of local shops, on monday.
    With the postage prices being what they are here in DK, ordering 1-2 pucks from each soapmaker would ruin me haha, so i'll see what i can find locally.
    I found a soapmaker in Copenhagen that ships to Canada, and it'll cost you roughly 18euro shipped for 1 of their eucalyptus 70gr. pucks (+7euro for each additional puck) - They have 4 different scents.

crackstar likes this.
  14. crackstar

Very interesting Gisle. I checked out that website and I'm strongly considering ordering something from them. Yes, I'm more into menthol than ever before! ;)

15. tuxxdk

Just as easy as any other store, except Norway is not within EU, so there might be some customs :-(

Jeg kan ikke finde den her i byen (Kolding). Hvad koster den i din Føtex? Jeg plejer at købe den i Tyskland når jeg en sjælden gang er der for at shoppe. "Otto Duborg" har den til 10,- pr. stick.

16. Bussemand

I must admit that i am curious as well :)

17. Bussemand

Jeg mener det er en 20/30kr. men det er et stykke tid siden jeg sidst har købt en. Jeg kigger efter i morgen, da jeg alligevel skal ind og snuse efter barbersæber. Matas har dem osse ikke?
    Når det kommer til stykket, så har vi jo nogle rigtig gode produkter til rådighed, selv om der ikke rigtig er så meget at vælge imellem - De "blå" Gillette blade, Palmolive sticks og Mühle barberkoste :)
    Der var et amerikansk medlem her for ca. fem år siden, der stroppede et af de blå blade. Selv om de normalt holder længere end andre barberblade, mener jeg han endte med at kunne bruge det over 50 gange :p

18. tuxxdk

Matas her i byen har stort set intet, ihvertfald ikke den i centret - jeg skal lige prøve at kigge i den nede i byen. Føtex og Bilka har kun Tabac sæbe i skål. Og så har de alle tre den blå Gillette, tror det må være den samme som den du nævner? Palmolive og barberkoste har jeg endnu ikke set. The Body Shop har en creme der skulle være rigtig godt, men jeg har ikke prøvet den.

Jeg er blevet ret vild med Palmolive stick'en - rigtig god performance og så dufter den bare godt :)

Bussemand likes this.
  19. Bussemand

Det er rigtigt - Body Shop har Maca Root creme og aftershave lotion. Jeg har kun prøvet ASL'en og den har en meget speciel duft.
    De blå er/var fantastiske, men dyre. Da jeg startede her for fem år siden, var det eneste folk talte om, de blå "Swedish Gillettes" og vores Palmolive stick, og om hvor dyrt/besværligt det var at få fat i dem :D Jeg har dog hørt rygter om at Gilletterne ikke er de samme som for fem år siden, og at de nu er blevet dårligere?
    Jeg syntes selv dengang at de blå blev for dyre, og Derby, som var det eneste andet mærke jeg kunne li, voksede jeg fra. Nu bestiller jeg Gillette Super Thin blade fra Singapore og Thailand.
    Jeg kan se det bliver en travel dag i morgen hvis jeg skal have kortlagt hvad der er af blade, koste og sæber her i byen haha

20. tuxxdk

Har du et billede af de Gillette du bruger? Jeg har nogle der hedder Gillette Silver Blue.

Share This Page